Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
Free Website Hosting

Wednesday, June 9, 2010

Batu Badar Besi

Batu badar besi juga biasa disebut sebagai batu pati ayam atau istilah sainsnya ialah magnetsteen kerana apabila diajukan besi magnet padanya, batu tersebut akan bergerak berputar-putar. Masyarakat umum mengenali batu badar besi dalam golongan pusaka mistik yang diyakini memberi khasiat dan kelebihan yang banyak.
 Batu badar besi mengandungi unsur ferum dengan kandungan oksigen yang tinggi sehingga memiliki warna abu kehitaman dan memiliki kekerasan 5-6 skala Mohs. Sebenarnya batu badar besi banyak dijumpai didaerah brazil, mexico, Australia dan amerika yang mana dekat dgn kawasan pergunungan yang sering terjadi banjir lahar ratusan tahun dahulu.

Cerita masyur yang diketahui mengenai khasiat batu badar besi adalah banyak sekali. Yang paling utamanya ialah anti senjata tajam atau kebal bahkan kebal kepada peluru. Lainnya ialah sebagai pagar diri, mampu melindungi pemiliknya dari bahaya sihir, anti cukur dan menghindarkan aura jahat. Batu badar besi ini diwakafkan/ diisi dengan Ayat-ayat dan amalan para waliyullah serta akan diwakafkan atas nama pemakainya.

Batu yang saya punya asli Bali,Ditarik Magnet
Dijual : Rp.200.000,Ukuran biasa.
Info : gusseka82@yahoo.com

No comments:

Klik to Info :